(Dünya – Haber Türk) - AB ülkelerinin bütçelerinde gıda üretimine ayrılan payın son yıllarda düşüşe geçmesi, dünyanın önde gelen meyve-sebze üreticilerinden Türkiye’nin potansiyelini duyurması açısından yeni bir fırsat olarak değerlendiriliyor. Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Başkanı Alaaddin Güç, önümüzdeki 5-10 yıl içerisinde Avrupa'da gıda sektöründen çekilen firma sayısının artacağını belirterek, "Avrupa'nın gıda tüketim tutarı 1,5 trilyon ABD doları civarında. Çekilen firmalarla % 10 açık oluşsa 150 milyar ABD doları değerinde yeni bir ihracat pazarı açılmış olur. Türkiye için bu miktarın % 10'u hiç de fena bir rakam değil" dedi.
2-7 Mayıs tarihleri arasında İstanbul'da gerçekleştirilecek olan "16. Dünya Meyve Suyu Kongresi"nin tanıtım toplantısında konuşan Güç, kongreye yurt dışından 200, Türkiye'den ise 150 katılımcı beklediklerini kaydetti.
Uluslararası Meyve Suyu Üreticileri Federasyonu'nun (IFU) Başkanı Bruno Jud ise, önümüzdeki dönemde Türkiye'nin meyve suyunda AB için ihracatçı bir ülke konumuna geleceğini kaydetti.
Jud, "Artık eğilim, meyvenin üretildiği yerden de meyve suyunun gelmesi yönünde. Avrupa'da, Rusya'da bu noktada üretim açısından düşüş olduğunu görüyoruz; ancak Türkiye'de özellikle kapasitenin artması, farklı meyvelerin üretilmesi son derece önemli ve gelecekte de Türkiye'nin bu anlamda kayda değer bir rol oynayacağına dair önemli bir sinyal" diye konuştu.