Sabah - ABD'nin çağrı merkezi hizmetini sunan Hindistan, Türkiye'ye model oldu. Türkiye, Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin çağrı merkezi hizmetini üstlenmeye başladı. Hollandalı teknoloji şirketi GDCC, İstanbul'da çağrı merkezi açtı. GDCC'nin çağrı merkezi ilk etapta 30 masalık ekiple hizmet verecek. Şirketin İş Geliştirme Direktörü Sanne Krom, Türkiye'de Almanca, Hollandaca gibi dilleri ana dili gibi konuşan insanların sayısının yüksek olduğunu, bu nedenle İstanbul'u tercih ettiklerini söyledi.
Son dönemde Anadolu'ya yayılan çağrı merkezlerinin 70 bin kişiye iş imkânı sağlıadığını hatırlatan Çağrı Merkezleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Metin Tarakçı, son önemde yabancı dile yönelik çağrı hizmeti için Avrupalı şirketlerin Türkiye'ye yöneldiğini belirtti. Tarakçı, "Şu anda Türkiye'den Avrupa ülkelerine hizmet veren çağrı hizmeti çalışan sayısı 2 bine ulaştı" dedi. Tarakçı'nın verdiği bilgilere göre sektörün toplam hacmi 1.4 milyar dolar. Bunun 60 milyon avrosunu ise Avrupa ülkelerine yönelik çalışanlar oluşturuyor.