23.05.2011

Lastik devinden yatırım sinyali

Radikal - Nissan, BMW gibi dünya otomotiv devlerinin ardından Türkiye'de orta vadede üretim yapmayı hedefleyen markaların arasına bir de lastik devi eklendi. Dünyanın en büyük lastik üreticileri arasında yer alan Fransız Michelin, orta vadede lastik üretmeyi planladığı ülkeler arasında Türkiye'yi ilk sıraya koydu.


18 ülkede 70 fabrikayla yılda 175 milyon lastik üreten marka, 2014'e kadar Ar-Ge ve yeni tesislere yılda 1.5 milyar avroluk yatırım yapacak. Türkiye'de ofis açtıkları 1996'dan beri sürekli büyüdüklerini belirterek, özellikle ticari vasıtada güçlü olan Türk pazarındaki kullanıcıların lastik konusunda bilinçli olduklarını kaydeden Michelin CEO'su ve yönetici ortağı Michel Rollier, Türkiye'de güçlü bir ekipleri bulunduğunu, imalata geçmeleri durumunda pazardaki konumlarının daha da güçleneceğini vurguladı.
Michelin Türkiye Pazarlama Direktörü Sertan Akçagöz de ülkemizde satışlarının 2010'da bir önceki yıla göre yüzde 20, bu yılın ilk 3 ayında ise yüzde 30 büyüdüğüne dikkat çekerek, "Lastik pazarındaki konumumuzu üretim yapmamamıza rağmen üçüncülüğe çıkardık. Hedefimiz orta ve uzun vadede liderlik" dedi.

/Style%20Library/Invest/images/news.png
Türkiye; otomotiv sektörü; otomotiv yatırımı; lastik üreticisi; michelin; michelin türkiye; michel rollier; türkiye lastik üretimi