Hürriyet - Türkiye’nin en büyük süt ürünleri üreticilerinden Susurluk’taki Yörsan Gıda’nın çoğunluk hissesini Yörük Ailesi ile yürüttüğü 1.5 yıllık pazarlık sonunda satın alan küresel yatırım fonu The Abraaj Group (Abraaj), Yörsan için önce pazarlama ve marka yatırımı yapacak.
Dubai merkezli Abraaj’ın portföyünde bulunan ve halen Mısır, Lübnan, Ürdün, BAE ve Katar’da en yaygın perakende zincirlerinden biri olan Spinneys’de Yörsan ürünleri satılmaya başlanacak. Abraaj Türkiye Partneri Selçuk Yorgancıoğlu, Suudi Arabistan’da da en yaygın eczane zincirinin sahibi olduklarını belirterek, “Orada eczanelerde yiyecek ve içecek satılabiliyor. Belki, Suudi Arabistan’a da bu yoldan sokacağız. Yörsan’da şu anda kapasitenin yarısı kullanılıyor. Dolayısıyla üretim yatırımı ihtiyacı yok. Hedef Yörsan’ı dünya markası yapmak. Bu nedenle de ‘marka yatırımına’ odaklanacağız” dedi.
Yorgancıoğlu, Türkiye’de süt ve süt ürünleri tüketiminin halen Avrupa ile kıyaslandığında çok düşük olduğunu, büyüme potansiyelinin çok yüksek olduğunu anlattı.
Abraaj Grubu Kurucusu ve CEO’su Arif Naqvi, 33 ülkede 150 ortaklığa sahip olduklarını belirterek, “Yörsan’ın satın alınması Abraaj’ın Türkiye’ye yönelik kalıcı ve uzun vadeli yatırım kararlarının yeni bir kanıtıdır. Türkiye son on yılda çok hızlı büyüdü ve aynı hızla büyümesinin devam edeceğini öngörüyoruz. Türkiye’nin uygun demografik yapısı, yükselen orta sınıfı, satın alma gücündeki artış ve coğrafi açıdan stratejik konumu bizim için eşsiz ve çekici bir pazar ortaya çıkarıyor. Türkiye’deki ekiplerimiz sürekli yeni yatırım fırsatlarına bakıyor. 2014 ve gelecek yıllarda da bu fırsatların bazılarını yakalamış olacağız” dedi.