Invest News DetailDünya - Yeni Boğaz köprüsü ve bir otoyol yapımı ile iki köprü ve yedi otoyolun işletme hakkı, Nisan ve Mayıs ayındaki ihalelerle sahiplerine devredilecek. Önümüzdeki ayın başında, ekonomi gündeminde iki büyük ihale olacak. İkisi de aynı konuda olan ihalelerde adımlar aynı günlerde atılacak, süreç ise paralel ilerleyecek. Her şeyin yolunda gitmesi durumunda, Mayıs ayında Türkiye'nin iki Boğaz köprüsü ve yedi otoyolunun işletme hakkını almaya hak kazanan konsorsiyum ile 3. Boğaz köprüsü ve bağlantı yollarını yapacak konsorsiyum belli olmuş ve bu işler sahibini bulmuş olacak. Kritik tarih 5 Nisan 2012. Köprüler ve otoyolların işletme hakkı devrinde ön yeterlilik başvurusu için öngörülen son gün, ihalenin muhtemel katılımcıları belli olmuş olacak. Aynı gün 3. köprü için son teklifler kabul edilecek ve ihale yapılacak. Özelleştirme ihalesi ile ilgilenen 20'den fazla şirket bulunuyor. Toplam uzunluğu 2236 km'yi bulan yedi ayrı otoyol, iki çevre yolu ve iki Boğaz köprüsü tek paket halinde satılacak. Bu ihale, Körfez Köprüsü ve İzmir Otoyolu'nu kapsayan en büyük yap-işlet-devret (YİD) projesinden sonra Türkiye’nin en büyük ikinci YİD işi olması itibarıyla büyük önem taşıyor. İki Boğaz köprüsü ve otoyol özelleştirmeleri dünya basını ve küresel şirketlerin de ilgili alanında. Business Week, daha önce "ABD, Asya ve Avrupa menşeli inşaat şirketleri köprü ve otoyol özelleştirmeleri ile çok yakından ilgileniyor. En az dört grup büyük bankalara 3 milyar ABD doları kadar satın alma kredisi için başvuru yaptı. Özelleştirme ihalesinden 3-6 milyar ABD doları getiri elde edilebilir" diye yazdı. Derginin yazısında "ilgili" oldukları belirtilen şirketler şunlardı: AB’nin bir numaralı inşaat şirketi Vinci SA, Autostrade per I’Italia SPA ve Malezya menşeli UEM Group Behrad.