Star - Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşlarının birbiri ardına Türkiye’nin kredi notunu ‘yatırım yapılabilir’ seviyeye yükseltmesi ilk meyvesini turizmde verdi.
Türkiye’de yatırımları bulunan markalar yatırımlarına hız verirken, dünyanın dev otel zincirleri de rotayı Türkiye’ye çevirdi. Wyndham Hotels Group bünyesindeki ekonomik iş oteli zinciri Super 8, 10 yılda 20 otel açmayı planlarken, Hilton Worldwide da 3 otel yatırımı daha yapacak. Türkiye’de 10 tane otele sahip olan Fransız Accor da önümüzdeki dönem 50 otel açacak.
Hilton Worldwide Avrupa ve Afrika Geliştirmeden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Patrick Fitzgibbon, konuyla ilgili olarak “Moody’s’in Türkiye’nin kredi notunu yükseltmesi gibi turizmin önünü açacak gelişmeler ışığında, Türkiye’nin turizm potansiyeli konusunda çok iyimseriz” diye konuştu.
Wyndham Hotel Group Başkanı Eric Danziger ise “Türkiye’de Ramada ile varolduk. Super 8 markasını başlatacak olmak heyecan verici” dedi.
Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır da, Türkiye’nin yabancı dev otel zincirlerinin gözdesi olduğunu ve bu tesislerin turizm sektörüne ziyaretçi sayısı ve tanıtım açısından önemli katkıda bulunduklarını söyledi.