Hürriyet – Unilever markalarından Algida, 100 milyon dolara mal olacak Konya fabrikasının temelini attı. Yaklaşık 46 futbol sahası büyüklüğünde bir araziye inşa edilecek fabrikanın önümüzdeki yıl üretime başlaması planlanıyor.
16 ülkeye ihracat yapan Algida, Konya Fabrikasıyla Ortadoğu, Afrika ve sütlü ürünlerin yasak olduğu ve yasal izni beklenen Avrupaya’yı da hedefliyor. Unilever Türkiye, Rusya, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Kafkasya Başkan Yardımcısı ve Unilever Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) İzzet Karaca, törende yaptığı konuşmada, Algida’nın Konya Fabrikası’ndan Ortadoğu ve Afrika’ya açılmayı hedeflediğini belirterek, “Türkiye’de Çorlu’dan sonra ikinci, dünyada 35’inci Algida üretim tesisi olacak Konya Fabrikası önümüzdeki yılın mayıs ayında üretime başlayacak. Dünyadaki ilk LEED sertifikalı dondurma fabrikası olması planlanan tesiste, yağmur ve yüzey suyunun yeniden kullanımı, ısı geri kazanımı gibi ileri çevre kriterleri uygulanacak” dedi.
Unilever’in Anadolu’daki büyük dönüşüm ve gelişimi titizlikle takip ettiğini ve desteklediğini belirten İzzet Karaca, şunları ifade etti: “Anadolu’daki dönüşüme destek vermek adına, gündemimizdeki çok önemli bir yatırımı buraya yönlendirdik. Fabrikamız 2013 yılında yaklaşık 300 kişilik bir işgücüyle üretime başlayacak. Bu yatırımın diğer yabancı yatırımcılar için de bir güven ve teşvik vesilesi olmasını temenni ediyorum.”