Invest News DetailMilliyet - Uluslararası denetim, vergi ve danışmanlık firması KPMG’nin her yıl dünya çapında gerçekleştirdiği “Küresel Otomotiv Yönetici Araştırması”nın sonuncusu, özellikle Asya kökenli otomotiv firmalarının, gelişmiş pazarlara girebilmek için Türkiye’yi “en popüler üs” olarak gördüğünü ortayla koydu. KPMG’nin 2012 yılı araştırmasına katılan dünya çapında 200 önemli otomotiv yöneticisi, 2016 yılına kadar küresel otomotiv pazarının büyüyeceğini öngörürken, bu büyümede Avrupa ve Asyalı üreticilerin önemli rol oynayacağını belirtti. Türkiye’den de 6 yöneticinin katıldığı araştırmanın sonuçlarına göre Asyalı otomotiv üreticileri, Avrupa pazarlarında büyümeyi ve bölgeye yakın yerlerde üretim merkezleri kurmayı hedeflerken üs olarak Türkiye’yi “favori” gördü. Türkiye, araştırmaya katılan otomotiv yöneticilerinin % 81’i tarafından “en popüler üretim üssü” seçilerek ön plana çıkarken, Mısır % 11 ile ikinci oldu. Araştırmada İran % 4, Fransız firmalarının son dönemdeki gözdesi olan Fas ise % 2’lik bir yüzdeyle dördüncü sırada. Araştırmanın sonuç bölümünde Türkiye’nin, Japonya’nın ardından Avrupa pazarına en çok otomotiv ihracatı yapan ikinci ülke olduğuna dikkat çekilirken, yılda üretilen 1,1 milyon aracın % 80’inin ihraç edildiği kaydedildi. Türkiye’nin Avrupa’yla arasındaki Gümrük Birliği’nin yanı sıra lojistik konumunun, Hindistan ve Çinli üreticilere çekici geldiği vurgulanan araştırmada, Çinli Chery, Dongfeng ve FAW Haima’nın yanı sıra Hintli Tata’nın fabrika kurma yönündeki planları hatırlatıldı.