6.08.2012

Eskişehir’de üretilecek Cargo'yla Ford'un global ihracatı artacak

Zaman - Ford, bütün dünyaya yönelik ürün geliştirme stratejisi 'One Ford'un ilk ürünü olacak yeni Cargo'nun lansmanını yapmaya hazırlanıyor.


Ford Otosan'ın İnönü fabrikasında geliştirilen yeni Cargo Latin, Amerika'dan Çin'e geniş bir yelpazede öncü rolü üstlenecek. Ford Cargo markası ile dış pazarlarda rekabetçi bir oyuncu olmaya hazırlanan Ford, küresel kamyon büyüme stratejisini hayata geçiriyor. Ford Cargo'nun yeni modeli 1846T, sürücülerin tüm beklentilerini karşılayacak özelliklerle küresel pazarlarda rekabet edebilmek amacıyla geliştirildi. Ford, bu modeliyle ihracat pazarlarındaki gücünü ve pazar payını artırmayı hedefliyor.


Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, yeni çekiciyi geliştirirken Ford Otosan'ın 52 yıllık ağır ticari araç tecrübesini kullandıklarını belirterek, "Türkiye'de AB normlarına uygun üretim yapıyoruz. Türkiye ve Brezilya satış rakamlarına baktığımızda, her iki ülkede de satılan 4 kamyondan birinin Ford Cargo olduğunu görüyoruz. Bu başarıyı ihracat pazarlarımıza taşımak istiyoruz. Ford Cargo'lar, Türkiye ve Brezilya coğrafyalarında şu an 30 pazarda satılıyor. Büyüme stratejimiz doğrultusunda ise 80 ülke pazarını hedefliyoruz. İhracat stratejimizi Rusya, Doğu Avrupa, Türk cumhuriyetleri, Kuzey Afrika ve Ortadoğu gibi Türkiye çevresinde gelişmekte olan ülkelerdeki artan ağır ticari araç potansiyelini karşılamak üzere kurguluyoruz. Ford Güney Amerika ile yaptığımız güç birliği ile 5 yıl içerisinde ihracatımızı 5 bin adede çıkararak küresel pazarlarda rekabetçi bir oyuncu olacağız." dedi.

/Style%20Library/Invest/images/news.png
türkiye; otomotiv sektörü; türkiye kamyon üretimi; ford otosan; ford inönü; ford cargo latin