Invest News DetailHürriyet - Avrupa’daki borç krizi otomotiv sektörünü de vururken, dev markalar art arda işçi çıkarmaya başladı. Önce PSA (Peugeot-Citroen) ardından Ford, İspanya ve Fransa’daki fabrikalarından 4 biner işçi çıkaracağını açıklarken, Renault ve GM de istihdamı düşürme kararı aldı. Türkiye’de ise Ford, Tofaş ve Toyota yeni model yatırımlarına paralel yeni işçilere kapıyı açtı. 2011’de 4 bine yakın işçi alan sektör, 2012 için de aynı sinyali verdi. Avrupa’daki krize rağmen son 2 yıldır hem üretimde, hem iç pazarda hızla büyüyerek rekorlar kıran Türk otomotiv sektöründe ise yeni model yatırımlarına bağlı olarak büyük ölçekli istihdam artışları yaşanıyor. Ford Otosan, 1 milyar avroluk yatırımla 2 yıl içinde 2 yeni model için düğmeye basarken, bu yıl 1000’in üzerinde işçi aldı. Yeni modellerin devreye girmesiyle 9 bin 400 olan çalışan sayısı 2012’de 10 bin kişiye yükselecek. Avrupa’da ve özellikle İtalya’da yaşanan borç krizine bağlı olarak küçülme planları yapan Fiat, Türkiye’de büyümeyi sürdürüyor. Tofaş, Fiat, Peugeot ve Citroen’den sonra geçtiğimiz günlerde 137 milyon avroluk yatırımla Opel ve Vauxhall için de hafif ticari araç üretimine başlarken, 2011’de 1000 işçi aldı. 2012 sonunda 160 milyon avroluk yatırımla Amerika’ya RAM markasıyla da ticari araç üretmeye hazırlanan Tofaş, işçi alımını önümüzdeki yıl da sürdürecek. Bu yıl bir taraftan Japonya’da yaşanan deprem ve tsunami felaketi yüzenden büyük sıkıntı çeken, Avrupa’da ise krize takılan Toyota, diğer ülkelerde küçülürken Türkiye’de büyümek için düğmeye bastı. Geçtiğimiz hafta 150 milyon avroluk yatırımla Türkiye’de yeniden Corolla üretimine başlayacağını açıklayan Toyota, bu yatırıma bağlı 400 işçi alacak. Türkiye’deki fabrikasını büyütmek isteyen ve 400 milyon avroluk i10 yatırımı için karar verme aşamasında olan Hyundai de üretimin 90 binlerden 200 bine çıkmasıyla 1000’e işçi alacak.